Vägrar kompensera kund

Trots att en konsument i Älvsbyn har fått rätt i Allmänna reklamationsnämnden, vägrar byggföretaget att kompensera kunden. Tvisten gällde gjutning av ett betonggolv.

ÄLVSBYN2011-07-25 19:24

Det var efter en gjutning som kunden upptäckte att jobbet var dåligt utfört. Byggföretaget försökte åtgärda felen, men utan resultat. De kom överens om att han skulle anlita en annan hantverkare och att byggföretaget skulle stå för materialkostnaderna. Kunden meddelade företaget en kostnad på 16 000 kronor som de godkände. Men senare när den nya hantverkaren hade slutfört arbetet vägrade byggföretaget betala kostnaden som de kommit överens om. Kunden har försökt nå byggföretaget per brev och e-post men utan resultat. Kunden har själv fått stå för alla kostnader med golvet, som i dagsläget är en summa på totalt 62 370 kronor.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om