Det är ingen brist på ingångar till Happy barnkläder, men ingångarna går genom andra butiker. För att hitta hit får man promenera genom Herrman, Happy Homes Interiör & design eller Boutique Mim.
– Det är den "gömda" barnklädesaffären kan man väl säga. Det trillar in en hel del barn från Mims när föräldrarna är där och handlar och så kommer de in och ser att det är en barnklädesaffär här, säger Nelly.
Utöver barnkläder har de också lite leksaker, gosedjur och böcker i lager. Mamma mu grejer och Pettson och Findus är klassiker som barnen älskar än idag.
– Vi har inte så stort leksaksutbud, men det är lite annorlunda grejer och en del "lär dig räkna"-böcker och sånt. Det är kul att vi inte har exakt samma saker som alla andra, säger Nelly.
Att de har ett annat utbud märker hon på kunderna som kommer från stan för att julhandla. Under pandemin var det ganska "svalt" på skyltsöndag men i år var märktes det att det har gått över helt och hållet. I år var det rejält med drag på skyltsöndag och det har fortsatt varje dag sedan dess.
– Det märks ganska tydligt att julhandeln har börjat nu. Det var sjukt mycket folk på skyltsöndagen och det är mycket folk alla dagar nu, riktigt roligt. Det kommer ganska mycket folk från stan som tycker det är roligt att handla här i Älvsbyn just för att vi inte bara har en massa kedjor. De tycker det är jättefint här, säger Nelly.
Handlar Älvsbyborna julklapparna i Älvsbyn eller beställer man?
– Jag tror de flesta köper här på byn om det går. Det vill jag då själv göra så att vi får ha kvar våra butiker. Det tänker nog fler på sedan pandemin, säger Nelly.
Nelly roterar en del mellan butikerna, utöver att hon är på Happy barnkläder är hon även den del på Handplockat och blomaffären. Hon sköter en del inköp av både kläder och leksaker. Men det bästa med jobbet är att få träffa och hjälpa kunderna. Både nya kunder och stammisar.
– Det är ju det roligaste, att träffa kunder. Jag skulle absolut inte vilja sitta på ett kontor och jobba utan att träffa någon. Så det bästa är när man hjälper kunderna så att de är nöjda och glada, säger Nelly.
Vad vill du hälsa till dina kunder?
– Jamen det är väl tack för att ni handlar hos oss och handlar lokalt. Utan kunderna finns det ingen butik så det är det viktigaste vi har, säger Nelly Sundkvist.