Telias nya fiberkampanj har retat upp kunderna som redan tecknat avtal med operatören. Som PT tidigare har skrivit valde Telia först att kompensera kunderna som hörde av sig med antingen ett presentkort värt 2 000 kronor i Telias butiker eller 3 000 kronor kontant om kunden även låste sig till Telia.
Kort efter kovände man dock och vägrade betala ut kompensationen till resterande kunder. Det gjorde de uppretade kunderna ännu argare.
Nu har en kvinna anmält Telia till Allmänna reklamationsnämnden, ARN.
"Jag vill ha samma kompensation, 2000 kr i form av ett presentkort hos Telia, som andra i kommunen har fått. Jag anser att Telia har brutit mot marknadsföringslagen då de säger att priset inte ska sänkas utan höjas", skriver kvinnan i sin anmälan.
47-åringen fick sin fiber installerad i november och var i kontakt med Telia efter att den nya kampanjen blev känd – men Telia svarade att de inte tänker kompensera någon mer.
Priset på fiberinstallationen har sjunkit från 21 900 kronor till 19 900 kronor. De kunder som låser sig till Telia kan pressa priset till 16 900 kronor.