Älvsbyhus har nu varit ”störst” de senaste 14 åren. Under 2013 hade man en ledande position med nästan elva procent av marknaden, vilket också var en ökning med cirka fyra procent i jämförelse med 2012.
– Vårt mål är inte att vara störst, däremot att sälja och tillverka hus av hög kvalité till marknadens lägsta pris, säger Älvsbyhus vd, Kent Johansson.
Lägsta priset på marknaden
Ett nyckelfärdigt hus med låg energiförbrukning i kombination med praktiska planlösningar, fräscha kök och badrum och dessutom till det lägsta priset på marknaden, är en sammanfattning av faktorer varför flest familjer väljer ett Älvsbyhus, enligt honom.
– Vi vet genom våra kundenkäter att nio av tio kunder rekommenderar Älvsbyhus till sina vänner och bekanta. Nöjda kunder som har fått sina förväntningar uppfyllda är vår bästa marknadsföring, säger Kent Johansson.
Sälja fler hus
Älvsbyhus går in i 2014 med målsättningen att öka marknadsandelen i Sverige från elva till 13-14 procent.
Ifjol sålde företaget 803 hus, fördelat på flera länder. I år siktar man på att sälja 1 000 hus. Marknadsföringen förnyas, bland annat har en ny husmodell ”Saga”, tagits fram vars första hus blir inflyttningsklart nu i januari.