Det är i slutet av mars 2012. Houseduon Nause gör en spelning på danshaket Harrys i Motala, ett gig som inte riktigt föll publiken i smaken.
- Vi kan ha varit lite för hårda för Motala men vi kommer inte att spela mildare för det, undslipper sig Leonard Scheja, ena halvan av Nause, efteråt.
Episoden finns dokumenterad i TV 6:s realityserie "Heartbeats" där kameran följer vardagen för tre av den svenska dansscenens artister: Nause, Adrian Lux och Albin Meyers.
Schejas uttalande kan tyckas storstadskaxigt och när TT Spektra träffar honom och Nause-kollegan Jacob Criborn, inför spelningen på Hultsfredsfestivalen är tonen något mildare.
- Det blev lite felvinklat. Vi har ingenting emot Motala, det är en väldigt trevlig stad. Just den kvällen var inte så bra och det är sånt som händer, förtydligar Leonard Scheja.
- Alla städer har inte utvecklat fenomenet house och dansgenren lika mycket som storstäderna har gjort. Därför kan det bli svårare i mindre städer, fyller Jacob Criborn i.
Sommarplåga
Det är fyra år sedan barndomskamraterna Leonard Scheja och Jacob Criborn från Stockholm bildade Nause. Det stora genombrottet kom förra året med "Made of" som blev en riktig sommarplåga. Den följdes upp under våren av "Mellow". Men till skillnad från giganterna inom den svenska dansscenen, som Avicii som får självaste Madonna att gästa honom under konserterna eller Swedish House Mafia som säljer ut Friends Arena i Solna flera gånger om, håller Nause än så länge till i divisionen under. Och det innebär ibland ett mottagande som det i Motala.
- Men vi har velat göra det. Velat åka runt till större delen av Sverige för att visa upp oss. Det är ett viktigt steg på vägen, att känna av sämre spelningar och bättre spelningar. Öva på sig själv som artist, säger Leonard Scheja.
Långt mellan släpp
Framgångarna för "Made of" har gjort att det tagit längre tid än planerat mellan släppen. Det kan ses som ett lyxproblem men för duon är det påfrestande.
- Det är väldigt frustrerande. För två år sedan gjorde vi "Mellow" och släppte den i år. Mycket saker har hänt på två år, vi låter inte riktigt så nu, förklarar Leonard Scheja.
Efter sommaren är planen att lansera tredje singeln "This is the song". Men det är inte bara Sverige som ska få sitt. "Mellow" har släppts i USA och tanken är att bandet ska pröva sina vingar på andra sidan Atlanten.
- Vi ska förmodligen jobba med en agentur i USA till hösten, som vi är jävligt peppade på. Vi får se om det händer något, säger Leonard Scheja.