Ett svar varför hĂ„llbarhetsarbetet inte gett lönsamhet Ă€r för att mĂ€nniskor Ă€r lata och sjĂ€lviska. Vi gör de val som vi anser Ă€r enkla och bĂ€st för oss. Ditt erbjudande kan vara det mest hĂ„llbara pĂ„ marknaden och Ă€ndĂ„ bli bortvalt om det finns nĂ„got som hindrar kunden att köpa det. ĂvervĂ€ger motstĂ„ndet nyttan för kunden blir du bortvald. DĂ€rför gĂ€ller det att inte glömma kunden och dennes behov vid utformning av ditt hĂ„llbara erbjudande. Ăr det hĂ„llbara erbjudandet för besvĂ€rligt, otydligt eller olönsamt kommer kunden att vĂ€lja bort det.
NÀr vi pÄ Tailorbird arbetar med vÄra kunder designar vi erbjudandet med utgÄngspunkt frÄn kundens behov, och sedan ser vi till att behovet tillgodoses pÄ ett hÄllbart sÀtt. VÄr erfarenhet Àr att det affÀrsmÀssiga resultatet blir bÀttre om insatserna prioriteras utifrÄn kundens behov Àn om insatser vÀljs enbart baserat pÄ att de Àr hÄllbara. Att utgÄ frÄn kunden leder till erbjudanden som har fler fördelar Àn enbart hÄllbarhetsprestanda, vilket ger bÀttre förutsÀttningar för att bli vald och successivt vÀxa.
För att fÄ fler att vÀlja ditt hÄllbara erbjudande behöver du ta reda pÄ vad det Àr som hindrar olika kundgrupper frÄn att vÀlja det idag och eliminera dessa hinder.
Om du utvecklar ditt hÄllbara erbjudande för att uppfylla fler mÀnniskors behov kommer du bli vald oftare. För varför ska inte det hÄllbara alternativet ocksÄ var mest tillgÀngligt, snyggast, ha hög prestanda och vara prisvÀrt?
NÀr du utvecklat ditt erbjudande behöver du se till att kunderna kÀnner till fördelarna med erbjudandet. Kunden har troligen inte samma kunskap kring produkten som du och kan dÀrför ha svÄrt att se hur ditt erbjudande sÀrskiljer sig mot konkurrenternas. För att bli vald mÄste kunden förstÄ att du Àr ett bÀttre val, bÄde för dem personligen och ur ett hÄllbarhetsperspektiv.
Att vÀxa med hjÀlp av sitt hÄllbarhetsarbete handlar om att göra det enkelt för kunden att göra det hÄllbara valet. SÄ ta en titt pÄ ditt erbjudande, kan du uppfylla kundens behov pÄ ett mer hÄllbart sÀtt? Och kan du göra det enklare för kunderna att vÀlja det erbjudandet?