Vad har hänt med kundservicen?

Piteå2008-12-15 06:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Många företag har på sistone helt stängt möjligheten att maila till dem. Några exempel är Telia när det gäller mobilärenden även Boxer, Viasat, listan kan göras lång. På de företag som fortfarande tar emot e-post är oftast svarstiderna långa. Det kan ta veckor innan man får svar om man alls får något.
På många företags hemsidor går det inte att finna en e-post adress. Har detta med e-post överrumplat kundserviceavdelningarna? För bara något år sedan var trenden att man kunde kontakta företag dygnet runt. Till exempel Telia stängde aldrig. Nu stänger man! Tydligen har man upptäckt att servicen kostar för mycket?
Kan konstatera att det på kort tid skett en helomvändning som gjort det sämre för oss kunder att sköta ärenden på den tid vi vill. Det blir till att ställa sig i telefonkö under lunchrasten. Det är effektivast och oftast den enda möjligheten för kontakt.
Läs mer om