Tillgänglighet i samhället
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Att försöka komma i kontakt över telefon med dessa platta organisationer är att ha gott om tid och tålamod. Även så kallade medlemsorganisationer är nog mest intresserade av att medlemmen betalar och konsumerar, ej kommunicerar.
Vad är det som hänt med tillgängligheten i samhället? Har tekniken fått bestämma över demokratiska kvaliten. Det kallas att samhället håller på att avmedborgariseras, det blir teknokratiskt. Ett första steg mot fascism där individer betraktas som irrationella och bör hållas på distans.
Vad säger OK, Telia, Försäkringskassan, Vägverket, fackorganisationer och andra som är till för oss samhällsbyggare?
Inte som det nu verkar, att vi är till för er. Det kan väl inte vara så enkelt att telefonväxelförsäljarna kollrat bort er så att ni glömt er uppgift gentemot brukarna?
För att läsa detta är du i kö och har nummer fyrtio, det är tjugo minuters väntetid och det kostar tjugofem öre minuten att vänta med läsandet.
Din tid är billigare än min.