Tidningens marknadsföring

Piteå2007-03-02 00:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
 Du säger, Matti Lilja, att tidningen inte marknadsför företeelser i vardagen utan det görs på annonsplats.

Vad sker varje dag i lilla spalten "inblick" och vad betyder det att hamna som förstasidesbild, vem väljer det som skall framhållas.



Redaktionens ruta med tre kalla och tre varma, vad är det om inte att flagga för något, av redaktionschefen?

Det var länge sedan det gällde att tidningar var objektiva i valet av vad som skall publiceras.

Självklart gör redaktionen många val utifrån sina egna bedömningar.

Annars vore tidningen så mycket tjockare och egentligen ohanterlig eftersom det hela tiden händer något över allt som kan vara värt att publicera utifrån någons värderingar och intresse.



Det brev som du fått angående skoterprioriteringen i sportreferaten är bland det klokaste som jag läst i Piteå-Tidningen. Bara en fråga: Hur kan minderåriga vinna skotertävlingar då det krävs 16 år för att framföra skoter, var har dessa tävlingsförare tränat?



Varför skall nödvändig arbetspendling liksom annan nyttotrafik belastas med miljökostnader, då lek med bränsleslukande motorer därtill oftast oljeblandade drivmedel får ohämmat pågå?

Björn Rosengren sa när han blev landhövding här i Norrbottens län att han gillade skoterkörning.



Han blev årets norrbottning tack vare det.

Skoterkörning ägnar sig också förre chefen för länsarbetsnämden åt.

Det är tunga ekonomiska intressen förknippade med skoterkulturen samt regionala identiteter, klart att det är tungt för Piteå-Tidningen att hålla distans till skoterkulturens nackdelar.

Läs mer om