Karusellen på a-kassan
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Jag har hittills fått skicka in tio intyg plus arbetsintyg till a-kassan. Är timanställd och får fylla i mina kassakort varje vecka efter instruktioner från a-kassan.
Döm om min förvåning när det damp ner ett brev om att jag fyllt i alla kassakort fel från januari. Så det var bara att börja om från början, jag ringde upp till dem och då sa man att datorn upptäckt felet, det verkar ju konstigt eftersom felet borde ha upptäckts tidigare efter alla inskickade intyg.
Dessutom har jag haft fyra olika handläggare i ärendena. Det jag vill komma fram till är: Hur är det ställt med ordningen hos a-kassan? Det verkar som att den ena inte vet vad den andre gör.
Ett förslag från min sida är att man har en och samma handläggare hela tiden som följer upp att det blir rätt. Jag undrar om fler än jag har varit med om samma sak?