Illa behandlad av arbets- förmedlingen i Älvsbyn
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Till exempel min vän som har barn hade tid på förmiddagen hos AF. Barnet var förkylt och termometern ute visade på nära minus 30 grader. Min vän kontaktade AF och bad om en tid på eftermiddagen i stället, för då skulle han ha barnvakt och slippa dra ut det stackars barnet för en lång promenad i kylan.
Men tror ni AF gick med på det? Nej inte det, det var bara att dra ut den förkylda ungen och komma dit. För en senare tid det var visst omöjligt att ordna. Annars så skulle de avanmäla och ny påanmälan fick inte göras förrän dagen därpå.
Blev även rekommenderad att sjukanmäla barnet till försäkringskassan och sedan komma upp i morgon ock påanmäla efter vård av barn (VAB). Jag menar hur svårt är det att vara lite tillmötesgående. För att boka en ny tid krävs bara några klick på datorn, men det var väl för jobbigt för AF, och då skulle de ju inte få den där kicken av att jävlas med de inskrivna heller. Och besvära er ej med att kommentera min insändare.