Gratisprov är inte så gratis som man tror
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Försäljaren var ytterst aggressiv och vägrade acceptera att hon inte var intresserad, och kunde inte förstå varför hon inte tog detta tillfälle "det var ju gratis".
Vad försäljaren undvek var att tala om att frakt och expeditionsavgifterna betalas av mottagaren, i detta fall tjugonio och nittio.
NÄR SÅ det så kallade gratisprovet kom ringde hon upp och talade om att hennes efternamn inte stämde samt att vidare leveranser ej önskades.
Dagen efter kom ytterligare ett varuprov av liknande sort och samma kostnad. Varför man inte skickade båda försändelserna i samma paket kan man ju spekulera i?
Åter ett samtal med berörd firma, och jag vill gärna poängtera att vi blev artigt och korrekt bemötta.
Efter ett tag fick vi ett brev där man sa sig tagit fram en ljudfil på samtalet med försäljaren, och då denna inte var okej bestämde de sig för att avskriva vår skuld.
Så långt bra. Men värt att veta för er som blir uppringda är att samtalet spelas in och att gratisprov inte är så gratis som man tror.