Gör sjukvården mer tillgänglig

Piteå2007-03-14 00:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
 Ringde till landstingets växel i Norrbotten och ville få information om vårdgarantin. Enligt växeln är det bara två personer i hela Norrbottens län som kan något om denna fråga. En var på sammanträde och den andra var bortrest. Detta är typiskt byråkratin. Det kan ju inte vara möjligt att bara två personer kan något om detta? Det är inte lätt att ha att göra med vården i dag. Gång på gång så blir man besviken. När man väl har fått kontakt så är personalen bra. Fast det är just kommunikationen som är ett problem för landstiget.



Har en läkare lovat ringa upp så ringer de inte. När man ringer till Furunäsets vårdcentral så får man ett automatbesked att telefonkön redan är full för dagen så de ber en att återkomma nästkommande dag. Har man blivit lovad att bli kallad till vårdcentralen via post inom en vecka så fungerar inte det heller.

Nu har jag väntat i över två veckor. Varför kan man inte kommunicera med vårdcentraler/läkare via epost?

Gör vården mer tillgänglig.

Läs mer om