Det liknar en vendetta

Piteå2006-08-31 00:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
 Som intresserad läsare av Piteå-Tidningen och vän av Piteås företagsamhet satte jag morgonkaffet i halsen i morse (24 augusti) när jag läste Jan Westerbergs (JW) artikel om företaget Vivid Digital Media.

Som tidigare verksam i samma lokaler som Vivid Digital Media och personlig bekant med dess medarbetare känner jag väl till dessa och kan inte för en sekund tänka mig att en kund skulle ha kunnat bli så dåligt behandlad som det framgick av artikeln.

Jag menar också att det är så dålig journalistik att Jan Westerberg borde gå en reaktiveringskurs i yrket om det nu finns några sådana.

Att på detta sätt hänga ut ett relativt nystartat företag utan att ha på fötterna måste stå i strid mot all journalistisk etik och moral för att inte tala om vanligt hyfs. Med att "att inte ha på fötterna" menar jag bland annat det faktum att företaget, utan att ha sett bandet, har erbjudit kunden att på bästa sätt lösa de problem som kunden omtalar samt villigt att gottgöra eventuella felaktigheter, om nu några sådana är begångna.

Detta är alltså en pågående affär mellan företaget och kunden och då kommer JW med detta som mera liknar en vendetta av mycket oklar anledning. Varför beger sig JW till Boden för att göra denna artikel som inte på något sätt har ett nyhetsvärde, åtminstone inte så länge som affären inte är avslutad.

Läs mer om