Vad har hänt med folkets Telia?
Ringde upp en dag för att ändra i mina abonnemang och efter många minuter kom jag fram till en levande person, väldig trevlig och framförde mitt ärende. Då fick jag en lektion om hur jag skulle göra över internet för något annat alternativ fanns inte.
Nu är det så att jag inte är någon datakännare och lektionen jag fick gick som ett rinnande vatten och jag tappade allt efter någon mening.
Nu frågade jag om det fanns något serviceställe i Piteå som kunde hjälpa mig fysiskt men fick till svar att jag skulle besöka butiken i Smedjan i Luleå.
Samtitigt känns det som jag hört att efter nedläggningen av butikerna ska det ändå finnas någon butik på orten som kan hjälpa Telias kunder men har förmodligen fel. Kanske dags att tänka på var man lägger sina pengar?
Mats Andersson
.
SVAR DIREKT
Nu vet jag inga detaljer kring ditt ärende men uppfattar utifrån din beskrivning att du hade för avsikt att förändra något i dina befintliga abonnemang hos oss. Den typen av ärenden ska givetvis kunna hanteras via telefon. Därför måste jag anta att vi har varit otydliga och att du inte har fått korrekt hjälp, vilket jag ber om ursäkt över.
Jag hoppas att du kan ge oss en ny chans, antingen med ett nytt samtal till vår kundtjänst eller genom att du förmedlar dina kontaktuppgifter via PT-redaktionen där jag ser till att någon kontaktar dig.
RoijaRafii
Pressansvarig Telia