Varför inte kortbetalning på Cederkliniken

Insändarskribeten besökte Lättakuten på Cederkliniken, men kunde inte betala med kort utan fick istället en faktura skickad hem till sig. "Märkligt", anser besökaren som får ett svar direkt av Petter Tuorda, verksamhetschef.

"Besökte lättakuten och blev nöjd av mottagandet. Men då jag ville betala med kortet fick jag till svar att det inte går utan dom skickar en inbetalning till mig", skriver insändarskribenten som får ett svar av verksamhetschefen. (Arkivbild)

"Besökte lättakuten och blev nöjd av mottagandet. Men då jag ville betala med kortet fick jag till svar att det inte går utan dom skickar en inbetalning till mig", skriver insändarskribenten som får ett svar av verksamhetschefen. (Arkivbild)

Foto: Ylva Forslund

Insändare2022-08-19 10:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Besökte lättakuten och blev nöjd av mottagandet.Men då jag ville betala med kortet fick jag till svar att det inte går utan dom skickar en inbetalning till mig. 

Då tyckte jag att det är slöseri med landstingets medel. Har man bokad tid då går det bra kort, det tycker jag är märkligt. Kanske man kan få ett svar.
U.R

Svar direkt:

I normalfallet kan man betala med kort direkt i samband med besöket. Under perioder då vi har lägre bemanning, till exempel under semesterperioderna eller vid akut sjukdom hos vårdpersonal har vi lägre bemanning på Lättakuten och då kan den möjligheten inte erbjudas. 

Istället får man då som patienten betala mot faktura, givetvis utan faktureringsavgift. 

Petter Tuorda, verksamhetschef, Cederkliniken