Testa kortreklamation om Detur inte betalar

Signaturen "Tips från coachen" råder dem som inte får tillbaka sina pengar för inställda resor med Detur att prova göra en kortreklamation.

Signaturen "Tips från coachen" råder dem som inte får tillbaka sina pengar för inställda resor med Detur att prova göra en kortreklamation.

Foto: Pressbild

Insändare2022-10-12 11:20
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Jag har skrivit om detta tidigare, men det tål att upprepas eftersom Detur fortfarande inte återbetalar pengarna inom rimlig tid. Jag vill tipsa er som fått era resor avbokade, och inte fått tillbaka era pengar, att eventuellt göra en kortreklamation. Kontrollera vilka regler som gäller på din kortförsäkring. Jag gjorde en reklamation, eftersom jag inte hade fått tillbaka mina pengar, och det tog mindre än en vecka att få tillbaka dem! Jag har Sparbanken Nords kreditkort (inte deras nya) som har Solid som försäkringsbolag. Det är inte säkert att en kortreklamation ingår i alla kortförsäkringar - men man kan kontakta banken, som utfärdat kortet, så kan dom informera vad som gäller. Det är absolut värt ett försök!

Tips från coachen