Skatteverket är ett hån mot de som försöker nå dem på telefon. När jag försökte ringa dem och få en kod för att deklarera via telefon svarar den automatiska rösten att de har 250 handläggare och att de vill veta mitt ärende. Jag berättar det och får då höra att jag har plats 557 i kön. Efter någon minut får jag frågan om de ska ringa mig när det blir min tur och jag svarar ja. Då börjar signalerna i stället att komma hela tiden. Efter ett tag blir det tyst och spökrösten berättar var jag står i kön.
När jag väntat i 25 minuter bryts samtalet plötsligt. Då jag ringer upp igen ber spökrösten att jag ska ringa upp en annan gång för att det är många i kön. Jag har då suttit i 25 minuter och väntat i onödan.
Det är dags att alla statliga företag sätter in mer resurser för att svara inom rimlig tid när de blir uppringda. Allt går inte sköta med datorn och då ska inte folk behöva vänta så länge.