Kunden har inte alltid rätt

Att utsätta butikspersonal med ett otrevligt bemötande är inte okej. Personalen gör sitt bästa för att tillgodose kundernas önskemål.

 Signaturen "Tänkvärt" tycker att man ska lämna sitt dåliga humör utanför butiken och behandla personalen som jobbar med respekt. (Arkivbild)

Signaturen "Tänkvärt" tycker att man ska lämna sitt dåliga humör utanför butiken och behandla personalen som jobbar med respekt. (Arkivbild)

Foto: Kallestad, Gorm

Insändare2022-03-29 09:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

När varor är slut beror det inte på personalen. Den kan vara restnoterad på grund av brist på råvaror eller andra anledningar. I dag är det enkelt – byt till en annan rätt. Livet står sällan och faller för att vi inte kan äta det vi tänkt. Att använda ett elakt tonfall leder inte till att varan hoppar fram från hyllan. Hur personal är klädda, frisyr och färg på håret är något som du som kund inte har rätt att komma med kommentarer om. 

Kunder lämna er frustration, stress och andra negativa känslor utanför butiken. Om ni inte kan – låt bli att lufta hjärnan och lätta på trycket inne i affären. Behandla butikspersonalen som en nära jobbarkompis. De ska inte behöva drabbas, för de har säkert nog med att pussla ihop sitt eget liv.