Kortreklamation på ej återbetald resa

Insändarskribenten vill tipsa resenärer som fått resor sina resor avbokade och inte fått tillbaka pengarna, att göra en kortreklamation.

Insändarskribenten vill tipsa resenärer som fått resor sina resor avbokade och inte fått tillbaka pengarna, att göra en kortreklamation.

Foto: Maria Johansson

Insändare2022-07-09 08:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Jag vill tipsa er som fått era resor avbokade, och inte fått tillbaka era pengar, att eventuellt göra en kortreklamation. Kontrollera vilka regler som gäller på din kortförsäkring. Jag gjorde en reklamation, eftersom jag inte hade fått tillbaka mina pengar och det tog mindre än en vecka att få tillbaka dem! 

Jag har Sparbanken Nords kreditkort (inte deras nya) som har Solid som försäkringsbolag. Det är inte säkert att en kortreklamation ingår i alla kortförsäkringar – men man kan kontakta banken, som utfärdat kortet, så kan dom informera vad som gäller. Det är absolut värt ett försök!