Bästa Postnord/Bring
Vill ni vänligen förklara för mig varför det tar 1,5 vecka för ett 20 grams brev skickat från Piteå att nå en adressat i Stockholm, då ett paket till samma adress når mottagaren inom 3 dagar.
Ni lyckas inte heller leverera brev innehållande fakturor inom rimlig tid, mottagarna får oftast både faktura/kravbrev levererat samtidigt, gäller då bland annat postområde Sundbyberg.
Ni kanske får betalt av Intrum för att försena brev, för alla vet att om faktura ej blir betald inom stipulerad tid så rycker företaget Intrum in och den ursprungliga fakturasumman stiger med flera hundra kronor. Med facit i hand så tar det 2 veckor för er att leverera brev inom Storstockholm, även om avsändaren av breven har adressat Stockholm.
Sen kanske ni bör lämplighetstesta er personal då företaget verkar ha många långfingrade anställda, många brev, stora som små, är tömda på innehåll och ibland skickade tomma till mottagaren, ibland når breven aldrig fram.
Fick nyligen samtal från kusin i Nyköping, hennes brev till dotterdotter boende i Stockholm hade fått brevet med biobiljetter, länsat. Tror ni hon var glad?
Måste vi postkunder rekommendera alla brev men inte ens då kan vi vara säkra på att brevet når mottagaren.
Tacksam för svar,
Anita Lidbert Isaksson
SVAR DIREKT
Det är tråkigt att skribenten inte är nöjd med sin posthantering.
Tyvärr kan man med ledning av informationen i insändaren inte säga något om varför förseningen har uppstått.
När något inte kommer fram som det ska är det viktigt att rapportera detta till kundservice hos ansvarig postoperatör. På så sätt får vi syn på sådant som inte fungerar och kan åtgärda det.
Krister Berg
distributionsområdeschef PostNord